Žáci jsou vedeni k praktickým činnostem v oblasti ekologie a péče o přírodu a zvířata, která v ní žijí.
Ekotým ZŠ J. V. Sládka Zbiroh úspěšně pilotuje společný projekt TEREZA, v.c. a Glopolis.
Nejprve žáci museli provést analýzu a sestavit konkrétní plán činností, který poúže splnit jejich cíl, který si stanovili:
Cíl: Jídelna a bufet zvýší nabídku potravin získaných šetrným způsobem k ŽP, lidem, zvířatům
Jak poznáme, že je cíl splněn?: Na jaře a na podzim zařazuje školní jídelna alespoň 1x týdně šetrně pěstované sezónní potraviny z blízkého okolí školy. Ve školním bufetu budou prodávány alespoň 3 druhy biopotravin, FT potravin.
Díky tomu žáci dostali od organizací podporu 10000,- na zdárné splnění cílů. A co na to Ekotým?
Dobrý den Zuzko a Jitko, děkujeme za váš dopis. Jsme moc rádi, že se vám náš plán činností líbí. Budeme určitě rádi, když se na nás přijedete podívat na nějakou naší akci. Akce férová snídaně, na kterou můžete přijet, se bude konat 14. května 2016. Tvoření projektu nás velice baví. Těšíme se na další spolupráci s vámi a také se těšíme, až přijedete na nějakou akci. Na shledanou a děkujeme. Šéfkuchař Aneta Vildová a Chrlič nápadů Kateřina Nováková.
Plán činností EKOTÝMU ZŠ J. V. Sládka Zbiroh
Jak poznáme, že je cíl splněn?: V obchodu ve městě jsou umístěny informační cedulky o původu potravin. Aktualizovaná mapa s přehledem původu potravin ve školní jídelně.
Jak poznáme, že je cíl splněn?: Do školní jídelny dodáváme 4 druhy pěstovaných bylin ze školní zahrady.
Jak poznáme, že je cíl splněn?: Do školní jídelny budeme dodávat 4 druhy pěstovaných bylin, do obchodu ve městě umístíme informační cedulky o původu potravin.
Jídelna:
Krok 1. Ověřit původ používaných potravin ve školní jídelně.
Krok 2. Doplnit do mapy ve školní jídelně původ potravin používaných v jídelně, připravit pracovní list pro žáky na 1. stupni
Krok 3. Připravit speciální slavnostní stůl a menu Velikonoce, lokální potraviny
Krok 4. Založit nové záhony pro pěstování bylin.
Krok 5. Nabídka bylinkových limonád v ŠJ.
Město:
Krok 1. Zjistit v obchodě pana Asenova a Coop ve městě původ prodávaných potravin.
Krok 2. Vytvořit cedulky o původu potravin ČR a umístit k prodávaným výrobkům + informace na nástěnce (u pana Asenova, v Coop)
Akce
Krok 1. Exkurze na farmu
Krok 2. Farmářské trhy – pokračovat v nabídce bylinek, čajů, marmelád, křížal
Krok 3. Ochutnávka pro rodiče při třídních schůzkách
Krok 4. Den Země – projektový den celé školy, seznámení s tématy i formou hry
Krok 5. Férová snídaně – pro spoluobčany v proluce na náměstí – informování o lokálních a FT potravinách i formou her ze Dne Země a PL vytvořeného pro žáky na 1. stupni
Krok 6. Nástěnka v prodejně p. Asenova, Coop + informační kampaň ve výkladech – informace pro spoluobčany
1. hodina - 07:40 - 08:25 hod.
2. hodina - 08:35 - 09:20 hod.
3. hodina - 09:35 - 10:20 hod.
4. hodina - 10:30 - 11:15 hod.
5. hodina - 11:20 - 12:05 hod.
6. hodina - 12:15 - 13:00 hod.
7. hodina - 13:05 - 13:50 hod.
8. hodina - 14:00 - 14:45 hod.
9. hodina - 14:55 - 15:40 hod.
Svátek má Blahoslav
Březen - za kamna vlezem, duben - ještě tam budem.
Jak prvně zahřmí, fialka víc nevoní.